יחד נשפר את פני הלידה
לעולם אל תפקפקו שקבוצה קטנה של אנשים חושבים ומחוייבים יכולה לשנות את העולם, למעשה זו הדרך היחידה בה הדבר נעשה, מרגרט מיד, אנתרופולוגית



פניית ארגון הגג לממונה על ההנחיות המקצועיות במשרד הבריאות

לכבוד
גב' סימה רייכר
הממונה על ההנחיות המקצועיות
משרד הבריאות

הנדון: צורך דחוף בהסדרה של מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים בישראל

דר' רייכר שלום,

לאור המקרה המצער אשר פורסם בימים האחרונים בכלי התקשורת, עולה צורך בוער וברור בהסדרת מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים בישראל.
המקרה ממחיש את נחיצותה של מערכת קודים המנסחים אתיקה ופרוטוקולים מקצועיים ברורים בתחום החדש יחסית של ליווי סב-לידתי, ההולך וצובר תאוצה מיום ליום.

כראש ארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים בישראל אני פונה אליך בבקשה לפגישה דחופה בה תובא לידיעתך תכנית החומש של הארגון, להסדרה של מקצועות אלו בשיתוף משרדך.

הסדרת חטיבה נפרדת למקצועות הללו וכן  סטנדרטיזציה ורגולציה שלהם , עשויה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד ולקדם את בריאותם הסב-לידתית של אמהות ותינוקות בישראל.

בעולם פועלות כיום עשרות אלפי דולות במאות מדינות. בישראל פועלות כארבע מאות דולות, ועוד שישים מוכשרות מדי שנה, רובן בבית הספר שלי  - 'אמנות הלידה'. תועלותיה של תמיכה רצופה ומקצועית בלידה זוכות לתמיכה ציבורית ומחקרית (ראי סקירת ארגון קוקריין בנושא),  ולראיה – אפילו קופת החולים הכללית מכירה בהוצאה על דולה עבור מבוטחותיה בהסדר 'פלטינום' בסל השירותים המשלימים.

באירוע יום הדולה שיזם הארגון ואשר שיתקיים ב – 22 במארס 2011, , נדון בין השאר בקוד אתי מקצועי אחיד ומחייב של העוסקים בתחום, וברישום מסודר שלהם בפנקס עוסקים. בימים הקרובים אשלח אליך את סדר היום הסופי של האירוע, ואשמח לשריין עבור אנשי משרדך מקומות. אשמח גם אם תיטלו חלק פעיל ביום הדולה (הרצאה המסבירה את עמדתכם, השתתפות בפאנל וכו').

 אשמח מאד להיפגש בהקדם אתך או עם גורמים מתאימים במשרדך, כדי לדון  בהסדרה של מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים 

בברכה,
רותי קרני הורוביץ
03-5222427 052-8374237
ראש ארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים בישראל http://irgun-hagag.blogspot.com/
מנהלת ביה"ס אמנות הלידה במכללת לוינסקיwww.leida-school.co.i
 www.leida.co.ilאתר אמנות הלידה
www.dulot.co.il אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה
http://www.cappa.co.il/ CAPPA ישראל